📍 خانه گلسیما ⬅️ مقالات ⬅️ لاغری صورت؛ چرا و چگونه؟

لاغری صورت؛ چرا و چگونه؟

گاهی درمان لاغری صورت از لاغری عمومی دشوارتر است.

فهرست مطالب

لاغری صورت برخلاف سایر لاغری‌ها، چندان خوشایند نیست و به دلایل مختلف می‌تواند ایجاد شود.

دلایل لاغری صورت

• اول لاغری عمومی بدن که اغلب زمانی رخ می‌دهد که شخص به دلیل بیماری و یا استفاده از روش‌های لاغری تهاجمی در بازه زمانی کوتاهی کاهش وزن شدید داشته است.
  • دوم کم آبی که بیشتر از هر جای دیگری خودش را در صورت نشان می‌دهد.
  • سومین علت می‌تواند اتروفی عضلانی (تحلیل عضلات) باشد که علت آن غالبا افزایش سن و یا بیماری زمینه‌ای فرد است.

درمان لاغری صورت

درمان متعاقبا به عامل ایجاد کننده بستگی دارد که عبارتند از افزایش وزن عمومی از طریق ورزش و رژیم غذایی مناسب، مصرف مایعات کافی جهت بهبود گردش خون صورت، تشخیص و درمان بیماری‌های زمینه‌ای مانند مشکلات کلیوی، تقویت عضلات صورت توسط ورزش، ماساژ و یا دستگاه زیبایی Firming، تنظیم رژیم غذایی، پرهیز از استعمال دخانیات، مصرف مواد غذایی پر چرب و شیرین، استرس، مجاورت بیش از حد با نور خورشید، کم تحرکی همچنین استفاده از تزریق فیلر برای پرکنندگی صورت.

اول علت، بعد درمان

برای تصمیم گیری در مورد شخص ابتدا باید بررسی داخلی و نیز معاینه عمومی انجام شود تا پکیج درمانی لازم مورد توافق بین پزشک و مراجعه کننده به اجرا در بیاید.

رژیم غذایی

داشتن رژیم غذایی سرشار ازانواع آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین و کلسیم، به  ساخت استخوان و جلوگیری از تضعیف ماهیچه‌های صورت کمک می‌کند و به این ترتیب باعث چاق شدن این عضو از بدن می‌شود.

خواب و بالش

استفاده از بالش مناسب و پرهیز از خوابیدن برروی شکم هم یکی دیگر از موارد حفظ چاقی صورت است؛ فشرده شدن گونه‌ها در طول شب برروی بالش می‌تواند باعث گودی صورت و لاغری آن شود.

سبزیجات موثر

برخی از سبزیجات نیز به طور منحصر به فرد و استثنایی باعث چاق شدن صورت می‌شوند که از آن جمله می‌توان مصرف جوانه گندم به همراه ماست یا با سالاد و سبزیجات را نام برد.

سبد خرید
بخش